11 Септември, 2024 08:00, обновена 12 Септември, 2024 01:01 28 930 46

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

  • volvo-
  • ex90-
  • тест

Новият флагман на шведите EX90 е синтез от тих лукс и практичност

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас) - 1

Лос Анджелис, Калифорния. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

За новия флагман на шведите се говори отдавна, но поради различни причини, най-вече свързани с технологиите за безопасност и със софтуера като цяло, моделът EX90 се забави с почти година. Сега обаче серийната версия вече е факт. Шведите избраха Лос Анджелис за първите динамични тестове на модела, а екип на mobile.bg бе на мястото на събитието. Първите ни впечатления са за един голям, изключително високотехнологичен и същевременно практичен автомобил, който ще продължава да се развива "по въздух", дори и когато вече сте си го купили. Но какво всъщност е толкова иновативното в тази кола, ще ви разкажем сега. Изненадващо или пък не, конкретните ни впечатления след обстойния тест драйв, който направихме по пътищата на Калифорния са предимно положителни.

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

За онези от вас, които да първи път чуват за този модел, накратко ще кажем, че това е голям седемместен SUV с дължина над пет метра, с електрическо задвижване на четирите колела и с едно особено привлекателно излъчване. Този автомобил е съвсем различен от крещящите ултралуксозни автомобили на германското премиум трио, но в същото време излъчва превъзходство и е ярък пример за т.нар. тих лукс. Освен това EX90 разполага с мощност от 517 конски сили и с умопомрачаващ въртящ момент от 910 Нм. Но въпреки всички новости, най-вече това е Volvo!

Екстериор и интериор

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

Когато го видяхме за първи път, новото Volvo EX90 бе обърнато със задната си част към нашия екип и на пръв поглед трябва да признаем, че ни заприлича на освежена версия на Volvo XC90. В края на краищата, тази кола разполага със същото междуосие, но е малко по-широка и по-дълга. Когато го погледнахме отпред обаче, разликата между двата шведски флагмана е очевидна: EX90 няма радиаторна решетка между фаровете, които са с позната форма на "Чука на Тор" и има една впечатляваща издутина над предното стъкло, в която се намира лидарен сензор. Но за това по-късно. Като цяло екстериорните пропорции са отлични, като според нас единствено дизайнът на предницата е малко спорен, но това все пак е въпрос на вкус.

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

Салонът на новия шведски флагман обаче е нещото, което ни впечатли особено много и тук вече говорим за истински, изтънчен вкус. Изключително качествените материали и сглобка създават уникално усещане за уют и същевременно лукс, който е перфектно съчетан с множество нови технологии. Иначе казано отвътре EX90 изглежда много различно от XC90, но все пак много прилича на Volvo. Малкият екран пред водача е монтиран на кормилната колона, където може да се движи с регулирането на волана и е изключително семпъл, но същевременно информативен. Информацията пред водача се допълва и от хедъп дисплей, проектиращ избраните от водача данни на ветроупорното стъкло. Централният екран обаче е пълната противоположност на думата семпъл. Той е огромен с размер 14.5 инча и е ориентиран в портретен стил. "Захранва" се от Google, но също така поддържа безжични Apple CarPlay и Android Auto.

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

Своеобразният скоростен лост е отдясно на волана, но по-впечатляващото е, че единственият физически контрол навсякъде по арматурното табло е този за аудиосистемата. А последната е дело на едни от най-добрите в бранша. Става дума за компанията Bowers & Wilkins, която е създала наистина уникална система Dolby Atmos, направена конкретно за новия флагман на Volvo. Или иначе казано, ако решите да си купите EX90, то е задължително колата ви да бъде оборудвана с тази система. Където и да се намирате в този седемместен автомобил ще можете да се насладите на ултрареалистичен 3D съраунд звук от 25-те високоговорителя.

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

Като стана дума за седемте места в салона, ще кажем, че четири от тях са като кресла в президентски апартамент. Средното на втори ред и най-задните две са като на всички останали автомобили от премиум сегмента. На третия ред мястото за краката не е голямо и ръстови пасажери ще изпитат дискомфорт, но пък там е идеално за деца. Останалите кресла (неслучайно ги наричаме така) са супер ергономични и комфортни. Третият ред се сгъва и се потапя изцяло в пода, а вторият може да се регулира във всички посоки, включително и в предно-задна. Всичко това прави багажното пространство изключително практично и огромно.

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

В заключение, що се касае до визуалните и тактилни усещания от новото Volvo EX90, то може да определим колата с няколко думи - силен акцент към небезизвестният скандинавски минимализъм и подчертано усещане за тих лукс. Повтаряме този термин, защото колата се усеща точно така, следваща модната тенденция за свръхексклузивни, но некрещящи колекции за клиентела от висок клас. Именно така изглежда (особено отвътре) и новото Volvo EX90.

Двигател и ходови характеристики

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

Този раздел е изключително интересен за нас и за това ще започнем малко по-отдалече. Вече споменахме, че EX90 няма почти никакви физически бутони - само един голям контролер на централната конзола и няколко бутона (включително за опасности) на тавана. Всичко останало се управлява чрез основния 14.5-инчов сензорен екран, разположен вертикално в таблото. Като казваме всичко останало имаме предвид буквално всичко. В това число влизат и настройката на волана, и тази на страничните огледала, и дори отварянето на жабката(!), разположена пред пасажера отпред.

Седалките, чистачките със сензор за дъжд, височината на пода на багажника, светлините, настройката на окачването, навигацията и аудиото също се командват от този дисплей. Това на пръв поглед изглежда странно, но цялата система е изключително интуитивна и се свиква бързо. Недостатъкът в това решение е, че заради липсата на физически бутони водачът отвлича вниманието си от пътната обстановка, което според нас е минус, но е тенденция при всички нови автомобили. И още нещо - EX90 може да използва вашия смартфон като цифров ключ - въпреки че получавате и физически такъв.

Този свръхтехнологичен автомобил разчита на помощта на едни от най-известните производители на електронни компоненти и софтуер и поради тази причина е почти безупречен. Nvidia, Google, Qualcomm и Luminar са част от поддоставчиците осигуряващи пакета от безопасни и технически функции на EX90. Компютърната платформа ORIN на Nvidia, която компанията пусна тази година, изпълнява 254 трилиона операции в секунда, за да помогне на EX90 да управлява всичко - от безопасността до информационно-развлекателната система и управлението на батерията.

Qualcomm е отговорен за интериорните технологии, докато lidar-системата на Luminar се грижи за външните адаптивни и обезопасителни системи на автомобила. Въпросният лидар, разположен над ветроупорното стъкло, за който споменахме по-горе, обаче все още не изпълнява всичките си функции. С други думи шофирането не е изцяло автономно. Към момента той ще събира данни и когато шведите са напълно сигурни в абсолютната безопасност на автономното шофиране на това превозно средство, ще активират цялата система, като това ще се случи дистанционно, по въздуха. Боравейки с всичката тази интуитивна електроника, системи, функции и свръхтехнологии, спокойно можем да кажем, че това е един от най-високотехнологичните автомобили, които сме тествали.

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

А що се отнася до стандартното управление на колата, то първото което ни впечатли, е че въпреки никак немалката маса от 2 787 килограма, тя се усеща лека и динамична. Управлението е директно, возията изключително мека, а колата като цяло е предвидима. Още по-изненадваща за нас беше гъвкавостта на окачването, предвид 22-цоловите джанти "обути" с нископрофилни гуми, с които бе оборудвана нашата тестова кола.

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

Динамиката е в изобилие но тя не се усеща заради ниския общ център на тежестта (осигурен от батерията, която е разположена в пода) и заради пневматичното окачване, което освен, че регулира клиренса, придава елегантност на движението. А въпросната динамика се осъществява от два електрически мотора, които вече се предлагат на нашия пазар в две версии Twin Motor и Twin Motor Performance.

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

Първата е с мощност 408 коня, а втората - с 517 к.с. Ние тествахме по-мощната вариация, която обещава пробег от над 600 километра извън града и 758 при градско шофиране. Заводските данни за разход на електроенергия са 20.8 kWh/100 км на извънградско и 15-9 kWh/100 км в града. След нашето тестово шофиране, по-голямата част от което премина по магистралите около Лос Анджелис, бордкомпютърът отчете 22 kWh/100 км, което е отличен разход за толкова голяма и тежка кола, движеща се предимно с магистрални скорости.

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

111-киловатчасовата батерия се зарежда от домашен контакт за десет часа и само за половин час на бърза зарядна станция с прав ток. Но това е най-малкото предимство на новото, най-луксозно Volvo. Тишината в салона по време на движение е осезаема, като казваме това с пълното съзнание, че електромобилите са тихи. Но този е на съвсем друго ниво.

Заключение и цени

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

Като цяло сме очаровани от новото Volvo EX90, макар да не сме от отявлените фенове на електромобилите като цяло. Естествено и тази кола, като всяка друга си има недостатъци, но в случая Volvo са надминали себе си и минусите, които открихме, могат да се определят като незначителни. Такива са например нереалистичното изображение в страничното огледало на водача, липсата на физически бутони, отварянето на предните и задни странични стъкла с едни и същи бутони, като в зависимост от предпочитанията трябва да изберете с друг бутон кои стъкла да се свалят или вдигнат. И накрая странната "муцуна", за която споменахме.

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

А що се касае до цените, те не са ниски. И няма как да бъдат. Цената на новото Volvo EX90 у нас започва от 213 180 лв. и предвид допълнително оборудване и изпълнение може да се качи още доста. На фона на преките конкуренти обаче е в "златната среда". Всъщност преките конкуренти на Volvo EX90 у нас са само два - Kia EV9 и Mercedes EQS SUV. Първата не е никак лоша, но отстъпва по премиум излъчване, особено в салона, но пък е по-евтина. Mercedes от своя страна предлага доста показен лукс, обаче отстъпва по отношение на технологии, а и цената му е по-висока. Volvo-то, в своята топ версия Performance е по-евтино от EQS SUV, а разликата в полза на шведите може и да се увеличи, тъй като подочухме (неофициално), че се разработва и едномоторна версия, която още повече ще снижи цената на това най-мощно, най-технологично и най-луксозно Volvo.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 32 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Пилот на Ферари

    46 14 Отговор
    Това не беше ли китайче ?

    Коментиран от #4, #33, #45

  • 3 китайчи

    24 7 Отговор

    До коментар #1 от "най най":

    но на европейска цена, но добро
  • 4 Този

    49 9 Отговор

    До коментар #2 от "Пилот на Ферари":

    Че кое вече не е китайче... Както се разбра преди дни, VW затварят заводите си в Европа, същото ще последва и останалите компании... Няма как да си отрежеш достъпа до природни ресурси, да си сложиш един куп екологични забрани и да плащаш милиарди в кухи фондове и да растеш, просто няма как... Кажете Конишуа на новият хегемон и започвайте изучаването на новият глобален език...

    Коментиран от #8

  • 5 Марио

    30 19 Отговор
    Страхотен автомобил и много добро ревю на Радо - обективно.
  • 6 Ими

    38 19 Отговор
    Колата се прави в сащ, а е разработена в швеция, китайски са само собствениците на волво.
    Иначе, колата изглежда супер, а статията на Славчев е отлична. Точно и ясно описани и плюсове, и минуси
  • 7 Гост

    30 3 Отговор
    "Цената започва от 213180 лв."Цените са се изравнили с цените на ДВГ.Виждам тегло от 2,7 тона и по тегло са се изравнили с ДВГ.
  • 8 Гост

    24 1 Отговор

    До коментар #4 от "Този":

    С малка подробност,коничиуа е здравей на японски език,Теслю полиглоте.Или по добре Бидчо или Чайню.
  • 9 не, че нещо

    28 2 Отговор
    ама гледам новата гега с цени от 250 бона и си казвам: май...та ѝ на екологията ако имах парите.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Порно

    54 0 Отговор
    Забранено е да говориш по мобилния, но пък явно няма никакъв проблем за всичко да бараш телевизора?
  • 12 57754

    25 14 Отговор
    Карах този куфар. Скъпо, скъпо, особено за ИКЕА кола.
  • 13 тъй шъй

    27 12 Отговор
    Чета, чета да видя какво му е високотехнологичното, защото всеки Ярис хибрид е много по-високотехнологичен и накрая разбирам, че това не е автомобил а батерийна кола. То наистина след куп сведения за тъканите и символите идва дума на задвижването накрая. А и не разбрах израза-все пак е Волво. Цялата ми ранна младост мина с най-хвалените Волва- просто нищо особено като марка и техника. Единствено S60 e с приемливо качество и качества, но има много и азиатски и европейски по-добри седани.
  • 14 Що така

    30 3 Отговор
    всички ел. играчки са с еднакъв дизайн. Джантите са ужасни, "чука на Тор" - ПР глупости. Нучио Бертоне, добре че си замина да не гледаш изчадията на учениците си.
  • 15 ВОЛГИН

    17 20 Отговор
    За путинофилите /копейки хубава западна кола няма!
    Но,ноооо се возят само на такива.
  • 16 редник

    16 7 Отговор
    / ...ще активират цялата система, като това ще се случи дистанционно, по въздуха./

    Да попитам - въздухът трябва ли да е шведски или може и друг?... 😁
  • 17 редник

    21 0 Отговор
    /...звук от 25-те високоговорителя./

    Браво - следващият модел с 30!
    Интересно - колко е цената на 1 високоговорител, а и на цялата система?...

    Коментиран от #19

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 така

    17 4 Отговор

    До коментар #17 от "редник":

    Обикновенно говорителите струват 2-3 долара. Направени са при всички от бакелит и евтина импрегнирана хартия. С възможно най-евтин магнит. Цялата аудио- система струва много малко. Добър звук може да се постигне с 2 басови говорителя и 2 пищялки, с добро централно устройство. Сърауд ефектът е изключително изкуствен и лично мен много ме дразни. Логиката е пред теб да е все едно сцена и това се постига с малко говорители.

    Коментиран от #21

  • 20 Бангеев

    17 7 Отговор
    Поздравления за изчерпателното ревю. Колата е топ, като само външно не ми допада много, особено в предната част, но пък е много технологична и явно, както пише авторът, комфортна.
  • 21 редник

    14 4 Отговор

    До коментар #19 от "така":

    / Цялата аудио- система струва много малко. /
    Вероятно е така, но е интересно за колко я продават?...

    За кола са достатъчни 4 трилентови високоговорители с добро качество.
  • 22 Пламен

    12 5 Отговор
    Е отварянето на жабката през екрана ми идва в повече, но пък не мога да отрека, че колата ми се струва, поне от написаното от Радо, много интересна. Нямам търпение да я видя на живо. Дали я има вече в мотопфое, някой знае ли?
  • 23 ПАПУРЯ

    26 3 Отговор
    Ако не беше електрическа,тогава вече щеше да е СУПЕР!
  • 24 така ли

    18 2 Отговор
    да си ги карат в скандинавията там 7 месеца е -30 градуса батерията не обича студа....
  • 25 волво

    15 1 Отговор
    са сериозна фирма в областа на автомобилостроенето .стига да не е направено в малайзия или индия....

    Коментиран от #26

  • 26 Мартин

    22 0 Отговор

    До коментар #25 от "волво":

    Прави се в САЩ, затова и там явно е теста, а иначе си е шведска разработка, само батерията е китайска, но те са най-добрите. Ревюто на Славчев е добро, защото е обективно, а такива са малко в БГ нета.
  • 27 по добре

    13 8 Отговор
    при тази цена ще си закупя новия Тоурег с бензин двигател нищо че след 2010 се прави в Чехия те поне са държава с много стари традиции в автомобилостроенето от ВАГ не са глупави....

    Коментиран от #29

  • 28 Гост

    24 0 Отговор
    Волво...символ на качество и лукс но...пак болшинството българи ще се облизваме както едно време пред Корекомите...
  • 29 От селото

    10 0 Отговор

    До коментар #27 от "по добре":

    Словакия колега...
    Завода е до Братислава
    Там правят и Кайен и КЮ 7
    🤓🤓🤓
  • 30 Светко

    11 5 Отговор
    Волво: яката работа
  • 31 РЕАЛИСТ

    14 3 Отговор
    Общо взето всички производители на автомобили се изчерпиха откъм представяне на нова визия.
    Всяко следващо поколение на даден модел, е почти идентично с предходното, с минимални визуални разлики и с доста по-висока цена. Само технологично ги усложняват и им намаляват ресурса.
    Различните производители се гледат едни други и се копират. Слагат 2 таблета в интериора, слагат затворени решетки, спират вграждането на двигатели и се стремят към максимална печалба, с минимална инвестиция.
    Моделите с двигател пък, едва изкарват гаранцията, защото са проектирани, след 150 000км, двигателят да приключи, електрониката също...

    Коментиран от #32

  • 32 при новите модели

    10 2 Отговор

    До коментар #31 от "РЕАЛИСТ":

    Голям късметлия трябва да си,че да те избута до 150 000км.
  • 33 Гошо

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Пилот на Ферари":

    Ни беши, БМВ -венци е
  • 34 Програмист

    11 0 Отговор
    Китайските са по добри и 3 пъти по евтини
  • 35 Няма шведи в тази китайска история

    11 3 Отговор
    Нито проектират, нито произвеждат, нито продават. Автомобилното подразделение е собственост на Geely Automobile. Шведите правят Волво камиони.

    Разсъжденията за цената на аудиосистемата са некоректни. Тя не може да се купи, да се свали, да се подмени. Аудиосистемата не е самостоятелно изделие, а е част от автомобила.

    Хубаво ревю и само 2 снимки с Радо. Има напредък!

    Коментиран от #36, #42

  • 36 Добре е да знаеш

    5 1 Отговор

    До коментар #35 от "Няма шведи в тази китайска история":

    Шведите и камиони не правят.

    Подразделението но волво за камиони много отдавна е продадена и с друга собственост
  • 37 В.В.П.

    5 6 Отговор
    Волво е огромен боклук..и винаги е бил..Мотори на рено ,Форд ,сега и китайски кошници..Само БМВ ,5 .бензин .3000 с..Грозновато
  • 38 В.В.П.

    2 5 Отговор
    Имам Хавал ,хибрид ,и БМВ бензин ..и двете са под 30000 евра .Волво 440 имах преди 24 год ..Рено мотор .
  • 39 В.В.П.

    2 5 Отговор
    Тия таратайки Волво,в ЕС никой не иска да ги чуе..
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Москвич8

    2 0 Отговор
    Това трябва да му дебнеш кога свършва гаранцията, че с толкова електроника си обречен след това...
  • 42 Коко

    5 0 Отговор

    До коментар #35 от "Няма шведи в тази китайска история":

    Тази аудиосистема е опция и се поръчва допълнително. Та затова авторът я препоръчва. Ама ти откъде да знаеш, кога си поръчвал нова кола
  • 43 Мимо

    3 0 Отговор
    Може и да не е лоша колата , само да вметна - 110 киловата батерия да я заредиш "вкъщи" както пише в статията за 10 часа ще рече десет (десет) киловата на час. Нека опита някой да включи десет киловата товар в контакт вкъщи и да види колко цикъла ще изкара , АКО въобще не му падне напрежението особено зимата ,когато всичко живо се отоплява на ток. Тогава колата СПИРА да се зарежда. Просто са капризни от към стойност на напрежението.
  • 44 хайде честито!

    3 2 Отговор
    Това е ZEEKR 009. Разликата е в табелката.
  • 45 7877

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Пилот на Ферари":

    Да, китайче е. Точно както и фолксваген и мерцедес и бмв. Що?

    Коментиран от #46

  • 46 Тзстзхзм

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "7877":

    Щото не наричат нещата с истинските им имена. Колата може и да флагман, ама не е шведска.